*   >> Lese Utdanning Artikler >> holidays >> weddings

Opprettholde Ekteskap

Ekteskapet er hellig, og derfor bør bli dyrket. I kristenlivet, er det en sak av største betydning hva med mange ekteskap bryte fra hverandre i disse dager. Hvis bare kristne følge Guds læresetninger i Bibelen, kanskje mange relasjoner kan vare livet ut, og mange familier kan føre glade, harmoniske og fredelige liv. Men igjen, livets prøvelser særlig de som gjelder relasjoner er noen ganger litt for komplisert og vanskelig for noen mennesker å bære at de ender opp med å gi opp. En solid kristen tro er nødvendig for å holde liv i ekteskapet.

Ektepar med en sterk åndelig liv kan virkelig dra nytte av guddommelig veiledning. Isnt det at når du har gjort ditt ekteskap løfter før Gud i en kristen ekteskaps seremoni? Det følger da at par bør alltid sette Gud først i midten av deres ekteskapelige forhold, uansett hva. Ifølge direktør i Global Insight for Cultural and Family fornyelse, Glenn Stanton, i sin bok Hvorfor Ekteskap Matters: Grunner til å tro i ekteskapet i postmoderne samfunn, religiøse engasjement mer enn tilhørighet i religiøse organisasjoner er en viktig faktor i en vellykket marriage.

There er en rekke bøker samt magasiner dedikert til ekteskapsrådgivning, men selvfølgelig, er Bibelen den primære myndighet. Denne hellige bok faktisk inneholder over 500 referanser på ekteskap i Det gamle og Det nye testamente. En viktig passasje på ekteskap er hentet fra første Mosebok 2:18, 21-24 som omhandler den første bryllup. Herren Gud sa: Det er ikke godt for mannen å være alene. Jeg vil gjøre en hjelper betydde for ham, og mens han sov, tok Gud en av mannens ribben og fylte opp plassen med kjøtt.

Og Herren gjorde en kvinne fra ribben han hadde tatt ut fra mannen, og han brakte henne til ham. Mannen sa: Dette er endelig ben av mine ben, kjøtt av mitt kjøtt; Hun skal kalles kvinne, for hun ble tatt ut av mannen. Av denne grunn, vil mannen forlate sin far og sin mor og holde seg til sin hustru, og de skal være ett kjød. Denne passasjen er vanligvis leses under de fleste kristne bryllup i håp om å formidle sin sanne verdi for par. Dette viser bare at ekteskapet ble skapt av Gud som har som formål å forene mann og kvinne er basert på kameratskap og intimitet.

Med hensyn til hvordan en mann og kone skal utføre sine roller overfor hverandre, Efeserne kapittel 5, vers 23-32 forteller oss. For en mann er sin hustrus hode slik Kristus er kirkens hode; Han ga sitt liv for å være hennes frelser. Som kirken underordner seg Kristus, så dere hustruer må sende til dine men

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.