*   >> Lese Utdanning Artikler >> holidays >> christmas

Hvorfor feirer advent?

.

Hvorfor feire ADVENT?

Hvorfor feirer vi advent hvertfall? Hva er det med all denne stearinlys belysning, kransen, treet, krybbe scene? Hva er julen egentlig handler om? Oh kommet; la oss tilbe Ham, Jesus Kristus, Herren. Det er advent, disse dagene før Jesu fødsel, den enbårne Sønn, Messias, Kristus, barnet født til å være kongenes Konge og Frelser til verden.


Advent sesongen er en etablering av de første vestlige kirker som så ut til Roma som hodet og for lederskap og ble opprinnelig feiret på samme måte fasten feires med faste, bønn, hengivenhet og anger. Det ser ut til at Advent begynte et sted rundt tidlig til midten av fjerde århundre e.Kr. i Frankrike, og noen sier det ble startet av keltiske munker som omfatter både Celtic og kristen tro og derfra spredt over hele Europa og til slutt til den nye verden. Dagens kristne feire advent, disse ukene fram til jul som en påminnelse om alt Gud har gitt, av hans gave for vår skyld.


Det er få dager vurderes mer hellig i hele kristendommen enn sesongen i advent, de seks ukene som fører opp til jul, hendelser som fører til fødselen av Jesus, en spesiell tid for å feire Guds kjærlighet kommer til Jorden. Det er en åndelig fest av velsignelser og total ærefrykt som vi tenker på hele grunnen bak denne sesongen, alt fra kransen, treet, krybbe scene, engler, hyrder, musikk, julesanger, lys, de glitrende lys som lyse opp vintermørket, stjernen, Yule log, alt sammen proklamere natt at Kjærligheten kom til jorden bringe fredens gave, goodwill overfor alle mennesker, ble Gud menneske (kjøtt) født inn i verden for menneskets skyld, og han trengte ikke å gjøre det, men han elsker oss så mye, så mye at han gjorde.

Som det ble forventet fra gamle, ble Jesus fødsel forutsagt om og om igjen i det gamle testamentet vi forutse hans gjenkomst og denne gangen ikke som en baby født til å være kongen av konger, men som konge og verdens Frelser.

Advent er symbolsk. Det er en påminnelse om hva som var, er og vil være; vårt løfte fra Gud, hans gave til oss og vårt håp, vårt eneste håp.

Advent er gledelig anerkjennelse og forkynnelsen av den fantastiske hendelsen. Det tjener til å minne oss om hvorfor han kom og kaller oss til å komme og tilbe og tilbe Ham, Jesus, Kristus, og vår Herre.

Jesus kom som det ultimate uttrykk for kjærlighet, den samme Jesus som var hos Gud, er Gud, Ordet, Skaperen av alt liv, og han trengte ikke å gjøre det. Hadde Jesus ikke ble født, ville han ik

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.