*   >> Lese Utdanning Artikler >> travel >> asia

Grønn Grønn Choice

andre i parken, bare kom inn i eksistens for noen tiår siden da regjeringen fortalte Dao folk til å flytte fra sine fjellet hjem til dalen

inngangen til en hule i Xuan Son National Park omgitt av tykk grønt

Da vi gikk rundt i landsbyen vi kom over et stort trehus. Her et middelaldrende par førte oss inn og begynte å forberede en middag med kylling, bambusskudd, noen vill vegetabilsk tatt fra skogen og ris vin.

Det ble mørkt raskt, og det var en bitende kulden i luften. Vi samlet rundt bålet i sitt kjøkken, som også var i stuen.

Paret fortalte oss at Dao alltid velkommen gjester på kjøkkenet, som alltid vil ha en brann tent

Vi dro ut tidlig om morgenen neste dag for åtte timers slit opp Ten Mountain. Våre verter, gjestfrie som alltid, ga oss en stor pakke som inneholder klebrig ris og kylling.

Ten Mountain er en av de tre høyeste toppene i Xuan Son, ca 1000 meter over havet. Det er ikke en spasertur i parken, så det er bedre å gå godt forberedt. Vi gjorde at vi var godt lager med varme klær, førstehjelpsutstyr, mat, mye vann og igle avvisende.

Så det var ingen sti i skogen, måtte vi markere vår vei så vi kunne huske hvordan du får tilbake. Stien er bratt og ulendt, og vi hacket vår vei gjennom tykt kratt. Det var slitsomt, og akkurat som vi trodde vi kunne ikke ta ett skritt, trærne skiltes og et fantastisk panorama strukket ut foran.

Under oss, solen gløttet av miles av skogkledde topper. Vi hadde nådd toppen, og vi følte fantastisk.

Det tok ikke så lang tid å komme ned fra fjellet, og vi kom tilbake til Du Village på 03:30 Som vi sa farvel til våre verter og venstre for Hanoi vi var uvillig til å la bak den grønne grønt paradis. Det var en trøstende tanke, skjønt. Det var mye mer å gjøre her, og det vil alltid være en neste gang. BY Phong Lan

Page   <<  [1] [2]
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.