*   >> Lese Utdanning Artikler >> holidays >> christmas

The Christmas Story - Det var virkelig en tid

å en mynt som indikerer at Herodes og Kvirinius gjorde

regel samtidig. Enten det var to forskjellige personer med navnet Kvirinius (et ganske vanlig navn på den tiden) eller samme Kvirinius brukte to ulike vilkår i kontoret. Konflikten løst.

Selv ignorerer ideen om Lukasevangeliet blir Skriften, ser det ut til at Lukas 'skrifter er pålitelig. Og hvis Luke kan være klarert for å skrive en nøyaktig historisk beretning når du skriver om andre hendelser, har vi ingen grunn til å tro at han ville kompromittere integriteten av hans arbeid når du skriver om Jesu fødsel.


Også, Luke krav han skrev sine kontoer for noen navngitte Theophilus. Mange mener at han skrev til Theophilus ben Ananus, ypperstepresten på det jødiske tempelet i Jerusalem 37-41 AD. Dette er tvilsomt, men hvis det er sant da Luke skriver veldig tidlig, kanskje i løpet av bare noen få år av livet, død og oppstandelse Jesus. Dette vil plassere sine skrifter altfor tidlig for legender å oppstå. I tillegg, selv om Lukas var å gjøre alt opp, det ville ha vært nok av øyenvitner fortsatt rundt å diskreditere ham.


Luke var en medisinsk fagperson som kom til å tro at så usannsynlig som det hørtes, en jomfru virkelig fikk føde et barn.

Den neste beste kilden til informasjon om Jesu fødsel er Matteusevangeliet. Før han ble en etterfølger av Jesus, ble Matthew jobbet for romerne som en toller, noe som indikerer at han ikke var en veldig religiøs person. Han var i beste fall en skeptiker. Men Matthew begynner sitt evangelium med å fortelle oss hvordan Jesus ble født av en jomfru, oppfylle den jødiske profetier skrevet av Jesaja århundrer tidligere.


Matthew fortsetter med å fortelle oss hvordan Magi (eller vise menn) fra et land til øst ville følge en stjerne til stedet der barnet var, hvordan Jesus skulle vokse opp til å undervise og helbrede og utføre mirakler, og hvordan han kom til å dø på et kors og deretter stige opp fra de døde. Selv Matthew, en skeptiker, kom til å tro at Gud hadde inngått Creation, født av en jomfru

Men det var ikke bare Lukas og Matteus.; alle disiplene trodde på kontoene til Jesus. Og de alle har betalt en pris for det.

Tradisjonen forteller at bortsett fra Judas som forrådte Jesus, alle unntatt én av dem ble henrettet for sine påstander. Den som ikke ble henrettet-John-ble forvist til en øy og etterlatt for å dø der. Og ikke én av dem noen gang vaklet i insistere på at deres kontoer var helt sant. De hadde vært øyenvi

Page   <<  [1] [2] [3] [4] >>
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.