*   >> Lese Utdanning Artikler >> holidays >> christmas

Mary - The Pregnant Virgin

Er du kjent med oxymorons? En selvmotsigelse er når du tar to ord som synes å være motstridende og plassere dem side-by-side. Noen eksempler på oxymorons er "funnet mangler", "alene sammen» og «jumbo reker» Disse ordene ikke synes å passe sammen, men likevel gjør de

Her er en annen selvmotsigelse: ".. Gravid jomfru . "Hvordan kan en jomfru være gravid? Det er en tilsynelatende selvmotsigelse. Men ifølge kristne, er det akkurat det Mary var: a. Gravid jomfru

Bibelen presenterer Maria som den personen Gud valgte å føde Jesus.

Jesus ville være Gud i kjød går inn i sin egen skapelse, og Mary ville være mor. Likevel Mary hadde aldri hatt sex, og det ville ikke være noe in-vitro fertilisering. For henne å bli gravid ville ta en handling av Gud et mirakel.

mirakel denne jomfrufødselen som beskrevet i Bibelen er det markeres hvert år ved juletider. Selv ordet "Christmas" er avledet fra "Kristi Mass" som en anerkjennelse av starten på Jesu misjon på jorden. Det er en feiring av da Jesus ble født av en jomfru.


Spesielt for de med en kristen oppdragelse, kan beretningen om dette miraklet blitt så godt kjent at det mister sin "trøkk". De kan høre om det så ofte at det mirakel det unnvike dem. Men når du slutter å tenke på det, kan ideen om en jomfrufødsel være fryktinngytende.

Bibelen avslører at før graviditeten, engelen Gabriel viste seg å informere Maria at hun hadde blitt valgt av Gud. Bibelen sier ikke hva Mary gjorde på den tiden; kanskje hun ba, kunne hun ha vært hvile, eller kanskje hun forberedte middag. Uansett hva hun gjorde, en engel plutselig dukket opp foran henne.


Utvilsomt ville utseendet på en engel har vært oppsiktsvekkende. Men ifølge den bibelske teksten, gjorde Mary ikke prøve å løpe vekk. Men hun ble skremt, skjønt, og engelen Gabriel har å berolige henne at det var ingen grunn til å være redd. Da Gabriel gikk for å fortelle henne at, selv om hun aldri hadde ligget med en mann, hun skulle ha en sønn.

Mary lurt på hvordan det ville skje. Hun sannsynlig stilt spørsmål ved om dette møtet med engelen var enda ekte.

Men engelen var oppriktig, og Bibelen avslører at Maria skulle bli gravid gjennom kraften i Den Hellige Ånd og ville føde Jesus, alt fordi Gud valgte henne.

Dette jomfrufødsel er sentral i den kristne feiringen av julen. Gud kom inn i verden, født av en jomfru, og ble kåret til Jesus. Ifølge kristendommen, jomfrufødselen på den første juledags morgen satt i gang

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.