*   >> Lese Utdanning Artikler >> holidays >> christmas

Christmas in Truth

Vi har en tendens til å feire julen som en dag for å gi gaver til våre kjære. I dette forverret økonomi, kan det være lurt å holde tilbake på den vanvittige pengeforbruk av gaver som synes å markere en anledning til å gi hverandre gaver som er kostbare. Vi, som samfunn, ofte glemmer den sanne betydningen av julen, som er å feire Jesu fødsel. Mange religiøse grupper samle og holde prekener ans lovsynge Herren. Har de virkelig mener det de sier? Er de gå gjennom bevegelser for å gjøre seg selv føler seg bedre? Jeg lurer.

Kristi fødselsdag, mens vi er ikke helt sikker på den eksakte dagen, bør feires for ham og ikke for gave å gi det gir ingen mening. Vi er så innpakket i å gi gaver til andre, som er en meningsfylt opplevelse for noen og ikke så meningsfylt for andre, at vi glemmer den sanne opplevelsen av ferie.

Vi kjenner alle historien om Jesu fødsel i en krybbe og de vise menn som fulgte stjernen. Vi kjenner alle historien om Josef og Maria og deres søken etter å finne trygg havn for tyven kommende barnet.

Men trenger vi egentlig setter pris på hva de gikk gjennom å ha denne fødselen komme frem for oss? Da Mary ble gitt barnet ved Den Hellige Ånd, hvordan tror du Josef følte? Hans første reaksjon var å skjule henne, at han ikke skal bli til skamme. En anggel kom til ham og fortalte ham at dette barnet var fra Gud. Kan du forestille deg tro det tok til å tro?

Da kong Herodes hørte dette, samlet han alle hans kohorter og forlangte å vite hvor barnet ble født. De fortalte ham, ifølge profetien, at stedet ville være Betlehem.

Herodes sendte de vise menn som fulgte stjernen for å finne fødestedet til Jesus. De var ment å bringe ham tilbake til Herodes. Da de så baby, falt de ned og tilba ham. De ble advart av Gud i en drøm om ikke å returnere barnet til Herodes, for han ville drepe ham. Når Herodes fant ut vismennene fulgte ikke hans ordre, gikk han til Betlehem og drepte alle barn to år og yngre. Herodes slutt døde og en engel fortalte Joseph at det var trygt, og at han bør gå til Israel. Josef var redd og i stedet gikk til Nasaret.


Det er vanskelig for oss å forestille seg terror og slit at Josef og Maria og Jesusbarnet gikk gjennom i disse dager. Ville du ha hatt tro å tro på engler? Ville du ha gått gjennom alt dette for å bevare et barn bare for tro? Jeg lurer. Vi skal feire hva det tok for denne mirakel skal skje. Vi shouls feire deres mot og overbevisning. I stedet, vi sqaunder våre hardt opptjente penger på latterlige g

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.