*   >> Lese Utdanning Artikler >> education >> college Life

Katrina:? The Perfect Storm

ibelske eksempler på mennesker som ble tvunget til å forlate hjemmene sine. Deres erfaringer var sannsynligvis mye verre enn de av de evakuerte etter orkanen Katrina. For eksempel, på grunn av tørke, Naomi, en moabittisk, går til et annet land. På grunn av en hungersnød, Josefs familie til slutt evakuert til Egypt. På grunn av systematisk utryddelse av alle to år gamle barn av Herodes, Maria og Josef flyktet til Afrika. Ja, Jesus selv var en udokumentert flyktning! Historier om Guds folk tar flyturen er sentrale i vår kristne tradisjon.

I dag har svar på disse fattige, ford amerikanere som blir usentimentalt skytteltrafikk bort til fremmede samfunn vært en samling av ekstrem gjestfrihet og medfølelse, og direkte avvisning. En følelsesmessig berg-og-dal-bane for sikker. Klart, det bibelske mandat til Kirken er til å ta imot den fremmede, til å behandle den fremmede som en av våre egne, for å utvide godhet til den fremmede. Det er alt. Ingen finger peker. Ingenting men gjestfrihet. Vil det være enkelt? Sikkert ikke. Men Guds nåde vil være tilstrekkelig som alltid.

Komme involvert med andre menneskers liv og kamper kan være tøff. For de som går ut av sine komfort soner for å "nå ut og berøre noen", selv om ikke alle dine opplevelser vil bevise gledelig, vil de være trans. For deg så vel som for de du hjelpe. Formålet DREVET flyktninger har du lyttet til tv-intervjuer med disse evakuerte på nyhetene? Gang på gang, overveldende, de gir ros til Gud og uttrykker sin unwaivering tro og tillit i Jesu navn.

I kveld, så jeg i ærefrykt som, på to forskjellige anledninger, unge tenåringsjenter, deltar på nye skoler etter å ha blitt fordrevet, klokt erklært at de vil være sterkere folk for å ha opplevd det de har gått gjennom. Hvordan kan dette ikke være sant? Folkens, så de Guds herlighet. De var vitner til Hans mektige hånd rive dem fra kjevene til døden. Deres liv blir endret for alltid. De kan gi offentlig vitnesbyrd - et vitne - at de kjenner Gud experientially. De kan være verdens-skiftere som resultat. Ti, femten år fra nå, vil jeg gjerne se hvor Barn i Katrina vil være.

Jeg vedder på at de vil være i endring liv. Min påstand? Selv om vi kan nå ut og hjelpe disse menneskene, akkurat som Ananias nådde ut til Saul, var det Ananias - nei, det var deg og meg - som faktisk trengte det som Gud hadde å tilby oss gjennom ham! Som Herren sa til Ananias da han protesterte, "minner" Ham av rapportene fra skade Saul gjorde til de troende i Jerusalem, "denne mannen er min utv

Page   <<  [1] [2] [3] [4] >>
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.