*   >> Lese Utdanning Artikler >> family >> teenagers

Gud i en Cage

A noen år siden jeg leste intervjuet av en stor artist. På blir spurt om årsaken til hennes suksess, sa hun at det var grunn til velsignelse av hennes gud som hun båret overalt med i hennes suitcase.God i en koffert! Nå, sa jeg til meg selv, i denne alderen av miniatyrisering, her er en person som har redusert gud til et nivå der han kan bæres i en koffert. Men hun mener, han er så stor at han kan bestille løpet av universet og gjøre en ynkelig mann eller kvinne en sosial eller faglig suksess. Latterlig, kanskje de fleste av mine lesere vil si.

De kan si at dette artiste må være en ikke kristen som må bære et ikon i hennes koffert. Ikke vær så sikker på! Den andre dagen jeg hørte vitnesbyrd om en tretti-noe kvinne som sa: "Gud ønsket å gjøre mange ting i livet mitt, men var ikke i stand til å gjøre det fordi jeg hadde bundet ham. Men den andre dagen jeg fortalte ham, Gud du er gratis. Gjør hva du vil. Når jeg gjorde ham fri, har han begynt å gjøre ting i mitt liv ". Ovennevnte vitnesbyrd kom fra en kristen i ekte kjøtt og blod, og derfor er det ingen rolle om den artiste var kristen eller ikke.

Hun hadde gud i et bur, men - i motsetning til denne kristne damen - ikke har en illusjon om at hun kunne "binde" sin gud. Hun bare miniatyrisert ikonet, men den kristne damen ble helt devaluating Gud. Det er definitivt en forskjell mellom de to. Ønsket om å devaluere, avsette, eller til og med bur Gud er ikke noe nytt. Ideen kom først evigheter siden til den mest briljante og kjekk skapning, Lucipher. Han lyktes ikke, men skapninger ynkelig i forhold til ham skryte av at de var i stand til å redusere Gud til riktig størrelse og bur ham - i hvert fall inntil de slapp ham.

Etter å ha hørt at vitnesbyrdet jeg ble klar over at det ikke var en isolert hendelse. Tvert imot, har dette ønsket om å kutte Gud til sin størrelse bli frodig i den kristne samfunnet. Mange forkynnere nå rutinemessig spør sine lyttere til å frigjøre Gud eller frigjøre den Hellige Ånd fra ens bondage slik at Gud kan arbeide i ens liv. Dette er fantastiske uttalelser når vi tenker på at mannen ikke var ment til og med å stå med sko på bakken gjort hellig av Guds nærvær. Også, sier Skriften ingen kunne leve om han så Gud.

Selv Moses som talt med Gud som en venn ikke fikk et syn av Guds herlighet, så han døde. Slik er Guds storhet som intet menneske kan tåle hans nærvær eller syn, enn si redusere ham til et kjæledyr som man kan binde eller frigi på vilje. Det virker ofte som etter å utvikle vitenskap

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.