*   >> Lese Utdanning Artikler >> money >> investere

Å investere, eller ikke å investere: En kristen perspektiv

Skal kristne investere penger? Oftere enn ikke, fremmer praksis grådighet, og noen ganger pengene er tapt som kunne vært tatt i bruk i Guds rike. Gitt dette synet, er det Skriften begrunnelser for å investere, i stedet for å donere penger med en gang?

For det første, hvis kristne er allerede gir det de tror de skal, og et overskudd fremdeles, så Skriften peker på at det skal settes til side for fremtidige behov.

Ordspråkene 6: 6-11 forteller oss at maur butikker i sommer, erkjenner at det kommer en tid da hun ville trenge ressursene

Hvis det var alt Guds Ord sier om lagring, de fleste av de rike. ville være midt i blinken. Likevel kan balansen til "gjør alt du kan, og kan alt du gjør" filosofi finnes i Lukas 12: 16-21, lignelsen om den rike tosk. Denne rike mannen hadde en usedvanlig stor avling og har ikke plass til å lagre det, så han valgte å rive ned sine barns, bygge større de å hamstre sitt overskudd, og deretter avslutte arbeidet med å nyte livet.


Et sted mellom forsiktig maur og tåpelig hoarder er balansen forventes av Guds forvalter. Gud ønsker at vi skal ha litt overskudd, men ikke en holdning av egoisme eller grådighet. God håndtering av eventuelt overskudd innebærer at noe av det reinvesteres. Skriftens begrunnelse for å investere er å sørge for fremtidige behov ved å multiplisere vårt overskudd. Noen legitime fremtidige behov omfatter:

(1) som mål å bli gjeldfri;

(2) utdanning av dine barn;

(3) pensjonsalder (innenfor rimelighetens grenser); og

(4) spontan gi så behov blir tatt med rundt din oppmerksomhet.


Mens investeringer er ikke scripturally galt, er en rekke ganger motivet bak å investere. Flere mennesker i dag (kristne inkludert) er fortært av frykt for fremtiden, begjær, grådighet, overbærenhet og stolthet. Mange av de "investeringer" som folk taper penger i faktisk bli-rik-raskt ordninger laget for å felle uvitende spekulanter. Guds største bekymringen er motiv. Det er ikke så mye hva du investerer i, men hvorfor du investerer

Den beste måten å beskytte mot synd grådighet er funnet i Romerne 13:14: ".

Men satt på Herren Jesus Kristus, og gjør ingen omsorg for kjødet i forhold til sine lyster. " Med andre ord, sjekk din motiver, mann og kone sammen. Anmeldelser

Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.