*   >> Lese Utdanning Artikler >> society >> legal

Health Care: The Good Fight

Det var en trist helg som Kongressen vedtok en helsereformen regningen. Måten det skjedde som viljen til det amerikanske folk ble ignorert, og de forferdelige konsekvensene er nok til å skremme og hisse opp den mest passive kristne. Videre inntrenging av regjeringen inn i våre liv, tap av frihet, eskalerende forsikring og helsekostnader, redusere kvaliteten på helsetjenester i seg selv, og en enklere måte å drepe de som ikke har makt til å forsvare seg selv er bare toppen av isfjellet når det gjelder de consequences.

Scared og sint er de to ordene som kommer til tankene når jeg tenker på den typiske kristne reaksjon på denne regningen, og hvor vår regjering tar oss. Faktisk er noen panikk og andre er klar til å eksplodere. Og så er det telefoner fra kristne ledere til å kjempe på ulike måter. Hva ligger foran oss er blitt kalt en brutal kamp og appeller om penger til å bidra til å bekjempe den gode kampen er common.Certainly kristne er å være salt og lys. Vi er å påvirke vår kultur med evangeliet på alle områder. Det er legitimt å være involvert i de sosiale, sivile og politiske hendelser i vår tid.

Likevel, jeg er veldig bekymret for at forvirringen overflod blant kristne, og vi får noen ting blandet up.More enn en kristen konservativ har referert til en rekke politiske kamper som kjempe god kamp. For å gjøre dette er å forvirre en kamp for en annen og faktisk billigere evangeliet i prosessen. Paul definerer god kamp i 1. Tim. 06:12 som troens gode strid. Han snakker om å overvinne prøvelser og fristelser som ville angripe vår tro på Kristus. Han snakker om [legging] tak i evig liv; utholdende i troen.

Senere sa han at han hadde stridd den gode strid, og definerte det som [holde] troen og var klar til å motta sin himmelske belønning (2 Tim 4: 7. 8). Helsevesenet slaget kan være relativt viktig på noen nivå, men det er ikke endelig og det er ikke den gode kampen. Realisere denne sannheten vil hjelpe oss å holde ting i riktig perspektiv, redusere noe av den frykt og sinne, og ære God.Of Selvfølgelig må vi forstå at verken frykt eller sinne ære Gud. Frykt doesnt kommer fra Gud (Rom 8:15; 2 Tim. 1: 7.) Og sinne doesnt produsere Guds rettferdighet (Jak 1:20; Kol. 3: 8; Ef 4:31.).

Var ikke å være gode vitner når vi uttrykke noen av disse tingene før andre. Vi må snakke med andre om hva som skjer i vår verden med den rolige tillit til at blir en som vet Gud er ansvarlig uansett hva som skjer, og at hans rike er ultimate.Further, må vi tenke på hva vår egentlige

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.