*   >> Lese Utdanning Artikler >> society >> legal

Health Care: The Good Fight

slaget og ringer er . Vår kamp er ikke å gjøre Amerika bedre. Vår kamp er å fremme Guds rike. Da Paulus var under arrest av den romerske regjeringen, gjorde han bry seg med urettferdigheten i hans situasjon; han bekymret seg med fremskridende Guds rike (Apg 28:31). Hvis vi forstår hvorfor vi eksisterer som rike borgere, vil vårt fokus være Kristus og ikke et bedre liv for oss selv. Som vi spre budskapet om riket evangeliet, Amerika kan eller ikke kan bli et bedre sted. Men, vil vi ha fred i å oppfylle formålet som vi ble opprettet og lagret.

Enhver handling vi ta på helsereformen eller annen politisk, sivil, eller sosiale problem må være koblet til evangeliet; Guds rike. Og uansett hva som skjer med oss ​​i dette jordiske riket of America, ingen kan holde oss fra å være en del av Guds rike og gjøre ting som vi er kalt til å gjøre som rike borgere. Min helseforsikring kostnadene kan øke. Men det virkelige problemet er om ikke jeg representerer Gud godt i det forholdet og hvor min sanne tilfredshet er; i Kristus eller i en bedre levestandard. Kjemper carnally for jordiske ting setter ikke kraften i evangeliet på skjermen.

Hviler i Kristus og peker andre til Ham does.Now tenke på dette: hva sier det om de går med Gud å bli rørt opp om dine politiske motstandere, men ikke rørt seg om mennesker som dør og går til helvete? Hva er konsekvensene av å handle på en måte som fører til tapte folk til å hate oss; å kjempe jordiske kamper med stygge retorikk med mennesker som trenger å bli frelst; å fremme hat i våre egne hjerter for tapte folk at vi skulle elske nok til å peke dem til Kristus; å sette så mye oppmerksomhet på hva vi ønsker her og nå? Ja kristne er opptatt av urettferdighet og tap av frihet for alle.

Men, vi er forvirret om vårt motiv når vi kjemper kjødelige kamper? Har folk ser oss bekymret for dem eller oss selv Med henvisning til helsetjenester og andre politiske saker, er kristne ledere ber dødlinje:? Vil du kjempe tilbake? Herren Jesus sa: Mitt rike er ikke av denne verden. Var mitt rike av denne verden, ville mine tjenere stridt for at jeg ikke skulle bli overgitt til jødene; men nå mitt rike er ikke herfra (Joh. 18:36).

Hva betyr det for oss? Til slutt, hvordan kan du overvinne frykt og sinne i denne saken? Vel, hvor er ditt håp? Gud sier at han har etablert et rike som ikke kan bli ødelagt som til slutt vil bryte i stykker alle andre riker, inkludert USA (Dan. 2:44). Wow! Nå dvs et rike som har kamper jeg ønsker å kjempe. Anmeldelser

Page   <<  [1] [2] 
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.