*   >> Lese Utdanning Artikler >> holidays >> christmas

Christmas in Ikke et Pagan Og det er bibelsk!

len av vår frelser, så vi har bibelske røtter feiring. La den hedenske feire i hedensk måte og vi kristne feirer i Kristi måte. Vi har å gjøre alle forsøk på å kristne de populære hedenske feiringer. Det er 2 typer av spirits- den hellige ånd som er fra Gud og Evil si ånden som er av demon. Den Hellige Ånd kommer ALLTID til oss i Jesu navn.

Dette er hva Johannes 14:26 sier: "Men talsmannen, den Hellige Ånd, som Faderen skal sende i mitt navn, lære dere alle ting, og minne dere om alt jeg har sagt til deg" Som en kristen troende vi burde ikke har delt meninger om samme emne som er dobbelt tenkende som Gud sier for å unngå, og vi som troende ikke trenger å tenke som hedningene. Bare fordi hedningene feire sin Gud på samme dag er ikke nødvendig at vi også bør tenke og handle som dem. Vår holdning bør være kristen og vi kan feire vår Gud Jesus Kristus. Og 25 Desember er feiret av hele verden på forskjellige måter.

Hver sjel i universet til slutt vil bøye på kne foran Jesus og bekjenner Ham som Herre (Fil 2:10) Hebreerne 13: 8 sier: "Jesus Kristus den samme i går og i dag, og til evig tid." Først av alt, er Kristi fødsel bibelsk, slik at man ikke kan lage en sak ved å ringe julen ikke-bibelsk. Jesus selv feiret en ferie som tilsvarer julen. Jesus feiret Hanukkah (Johannes 10:22), eller også kalt som Feast of Dedication eller Lysfesten som ikke er i Det gamle testamente.

Som kristne kan vi feire Hanukkah vie vårt liv til Kristus og erkjenne ham som den perfekte og sanne lys av denne verden og å huske Guds vidunderlige mirakler. Hanukkah feires selv til denne dagen av jøder og enkelte kristne. Julen gir troende med en flott mulighet til å opphøye Jesus Kristus. Hyrdene priste og priste Gud for Jesu fødsel Messias. De frydet seg da englene proklamerte at i Betlehem ble født en Frelser, Kristus Herren (Luk 2:11). Babe lagt i krybben som dagen er vår Frelser, "Lord of lords og kongers konge» (Matteus 1:21; Åp 17:14).

Vi bør dra nytte av at åpenhet for å vitne for dem om den frelsende nåde Gud gjennom Jesus Kristus. Julen er først og fremst om den lovede Messias som kom for å frelse sitt folk fra deres synder (Matteus 01:21). Julen er fantastisk mulighet til å dele dette truth.4.The Sun er et godt symbol på Kristus: 25 desember var en hedensk fest for hedninger og hellig fest for kristne som kalles Natalis Invicti, som betyr "Født av ubeseirede (Sun), .

"kalenderen også navngir dag som for natus Christus i Betleem Iudeae:" Kristi fødsel i Betlehem i Judea The Nativit

Page   <<  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] >>
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.