*   >> Lese Utdanning Artikler >> holidays >> christmas

Christmas in Ikke et Pagan Og det er bibelsk!

uds nærvær. Du vil ikke lenger være å gå i åndelig mørke hvis du vil følge ham. Den som ikke "følge" eller tror på Kristus er fremdeles i mørket. I de dager mennene utskåret tre idoler og sette ansikter og juveler i dem og tilbad dem. Men hvis vi kan se på det treet bare som et fyrtårn for alle, til et symbol betegne til alle tilstede, skjønnhet og glede i fødselen av vår Frelser. Også jeg ønsket å gjøre et poeng at ikke alle bildene er forbudt. Etter å ha blitt gitt budet mot avgudsdyrkelse de gamle israelittene ble så befalt å skape bilder som brukes i gudstjenester.

De inkluderte kjerubene nær nådestolen og oksene i havet av offeret (Exodus 25: 18-20).. Julen er en mulighet til å være vitne til de ufrelste som ellers kanskje ikke delta på en samling av troende. Juletrær er ikke tilbes, men brukes som et symbol på Jesus eller et bilde av korset for å minne oss på hva den egentlige meningen med julen er. Gavene er ikke noe annet enn å huske den største gaven vår herre Jesus Kristus 0,7.

Sann jule bør være Kristus sentrert: kristne troende bør holde hjertene og sinnene i Kristus til å formane hverandre i kontinuerlig bønn, oppmuntrende og oppløftende de som står for sannhet og rettferdighet og slutte og stillhet alle knurrer mot negative forkynnelse av julen. Julen skal være tilnærming med glede og takknemlighet i stedet for skjulte feil motiver som Herodes ville drukne verdslige partier, utukt, gamblings osv Herodes var også en person som søkte etter Jesus. Han søkte Skriften og hevdet at han ønsket å tilbe Kristus, men han hadde skjulte motiver.

Riktig tilbedelse av Gud må gjøres "i ånd og sannhet", ikke i lys av menneskelig uttenkte tradisjoner. Høyre tradisjon er en viktig del av et gudfryktig liv, som apostelen Paulus vitnet: "Derfor, brødre, stå støtt og hold de lærdommer som I har lært" (2 Tess 2:15). Men Paulus åpenbart ikke bety at hvert menneske tradisjonen var riktig, fordi han senere skrev til Colossians2: 8 "Se til at ingen tar deg fanget gjennom hul og villedende filosofi, som er avhengig av menneskelig tradisjon og de elementære åndelige krefter av denne verden snarere enn på Kristus ".

Men disse versene bare fordømme feilaktige menneskelige tradisjoner. Han var ikke fordømme alle tradisjoner. Han fordømte bare de som har gjort Guds ord ugyldig. Paulus sier at mye kristen lære er å finne i den tradisjonen som er overlevert muntlig (2 Tim. 2: 2) .Dette muntlig undervisning ble akseptert av kristne, akkurat som de aksepterte skriftlig undervis

Page   <<  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] >>
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.