*   >> Lese Utdanning Artikler >> holidays >> christmas

Christmas in Ikke et Pagan Og det er bibelsk!

en har åndelig betydning: Fødselskirken historier, som danner grunnlaget for julefeiringen, blir registrert i Skriften. Datoen for jule ble valgt først og fremst for kristne grunner, i motsetning til såkalt hedenske grunner. Ordet jul kommer fra det latinske ordet [Cristes maesse] som betyr «Mass av Kristus." Kristne velger å huske dette strålende øyeblikk årlig av en spesiell feiring i bønn, minne dekorasjoner, plassere stjerner og lys på et tre, og fråtse i ånden av å gi.

Det symboliserer bare viktig fødselen av vår Herre Jesus Kristus og alle disse dekorasjoner osv minnes visse mennesker og hendelser for den åndelige forbedring av troende. De kristne troende er klar over at de dekorasjoner som lyspærer, juletre og andre pyntegjenstander de bruker til jul er bare bilder og idoler og de ikke tilber dem heller, men kun brukt til å rette oppmerksomhet på Gud og deres tilbedelse er rettet mot Gud selv . Rom. 12: 2 sier "Ikke bli så veltilpasset til kultur din at du passer inn i det uten å tenke. I stedet fikse din oppmerksomhet på Gud.

Du vil bli endret fra innsiden og ut ... "Bells spilles å ringe ut joyous nyheter, er stearinlys tent for å minne oss om at Kristus er verdens lys av verden (Joh 1: 4-9), er en stjerne plassert på toppen av et juletre å huske Betlehemsstjernen, og gaver utveksles å minne oss om gaver av vismennene til Jesus, den største gaven av Gud til menneskeheten. Det var tre vise menn på grunn av de tre gaver som ble gitt: gull, røkelse og myrra (Matteus 02:11).

De vise menn ble guidet til å se etter den jødenes konge av en mirakuløs stellar hendelsen, "Star of Bethlehem", som de kalte "Hans stjerne" (Matteus 2: 2). De rådførte seg med kong Herodes i Jerusalem om Kristi fødsel og ble så ledet til Betlehem (Matteus 2: 4-8). De fulgte Guds veiledning glede (Matteus 02:10). Deres gaver til Jesus var kostbare, og de tilba ham. Når vi ser på julelys, vi husker lys av verden. Den troende Jesus Kristus er reflektert lys fra Herren Jesus. Han er verdens lys og han sa at hans etterfølgere er å være "lys i verden" (Ef. 5: 8; Johannes 12: 35-36).

Jesus sa: «Jeg er verdens lys av verden. Den som følger meg, skal ikke vandre i mørket, men ha livets lys. "(Joh 8:12). Ved å hevde å være verdens lys, er Jesus forkynner at han er den levende Lamp Stand som kom ned fra himmelen levere menn fra mørke .Vi trenger å være et lys for andre at våre gode gjerninger skal være synlig for andre, slik at Guds godhet er klart sett. Jesus er lyset, det eneste lyset i G

Page   <<  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] >>
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.