*   >> Lese Utdanning Artikler >> society >> politics

Sannheten om Amerika (Part 2)

tte seil for å krysse Atlanterhavet hans mannskap ble mutinous. Columbus gjorde en avtale med dem. Hvis de ikke klarte å oppdage landet i tre dager de ville endre kurs og gå tilbake til Europa. Han tilbrakte de tre dagene i bønn og faste. På den tredje dagen oppdaget de land.

De forankret sine tre skip og kalte den nye øya, San Salvadore, som betyr "Holy frelser." På hver øy de besøkte de reist et kors og igjen disse ordene, " Som et tegn på vår Herre Jesus Kristus og til ære for den kristne tro. "De kalte en annen øy" La Navidad "til ære for Kristi fødsel til Jomfru Maria.

De kalte en annen øy, "Santa Cruz" til ære for den hellige Kristi kors. En annen øy de heter "Trinidad" til ære for den hellige treenighet. Det er absurd å skildre Columbus som alle andre enn en mann veldig bevisst på en guddommelig inngripen i hans liv.

2. Patrick Henry, den første post-koloniale guvernøren i Virginia sa en gang: "Det kan ikke understrekes sterkt nok eller for ofte at denne store nasjonen ble grunnlagt, ikke av religiøse samfunn, men av kristne; ikke på religioner, men på evangeliet om Jesus Kristus »

3. Benjamin Franklin -.

Våre tidligste representanter hadde samlet seg i 1787 i Philadelphia i den hensikt å skrive en grunnlov. Det var en av de varmeste somrene på posten. Dager ble til uker og uker til måneder. Tension begynte å bygge og temperamentet blusset. Den eldste stats der, godt inn i hans 80-tallet, sto sakte på sine gamle, svake bein og lente seg på stokken sin. All samtale opphørt og hans gamle, barsk stemme boret stillheten. "Jeg har levd, Sir, lang tid, og jo lenger jeg lever, jo mer overbevisende bevis jeg ser av denne sannheten - at Gud styrer i saker av menn.

Og hvis en spurv faller til jorden uten at hans varsel, er det sannsynlig at et imperium kan stige uten hans hjelp? Vi har vært trygg, Sir, i de hellige skrifter som "unntatt Herren bygge arbeider de forgjeves som bygger på det." Jeg mener bestemt dette; og jeg tror også at uten sin samstemmige støtte skal vi lykkes i denne politiske bygningen ikke bedre enn de Byggere av Babel. "Ben Franklin gikk på å foreslå de åpner hver økt heretter med bønn og de gjorde, og de skrev den største regjeringsdokumentet noensinne kjent til mannen.

Vi må tilbake til Gud, våre grunnleggere.

Vi føler oss trygge på vår sikkerhet bak murene vi har bygget. Vi narre oss selv med en følelse av falsk trygghet. "De ugudelige skal bli forvandlet til helvete, og alle nasjoner som glemmer Gud.

Page   <<  [1] [2] [3] >>
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.