*   >> Lese Utdanning Artikler >> society >> politics

Nat Turner

f du har ingenting å dø for, så er du ikke virkelig lever. Martin Luther King

Den rådende oppfatning blant slaver på den tiden syntes å være at man trengte ikke mer enn et "kall" fra Gud til å bli betraktet som en predikant. Det var normen Nat Turner vokste opp med, og det er slik han ble en predikant. Han vokste opp opplever visjoner, og føler annerledes, og selv å bli behandlet annerledes enn de andre barna rundt seg. Det er en grunn til at han ble ansett som en profet.

I Bibelen funksjonen til en profet var å formidle Guds vilje til menneskene.

Ofte ganger, ble han ansett som talsperson eller munnen etter som Gud valgte å tale til sitt folk. Ikke bare var han Guds instrument, ble han også tildelt oppgaven med å rette moralske og religiøse overgrep. I hovedsak var en profet sett på å proklamere moralske og religiøse sannheter. Dette er hvordan jeg ser Nat Turner opprør, som et guddommelig oppdrag. Han mente at han hadde blitt utvalgt av Gud til å lede sitt folk satt av undertrykkende situasjonen de hadde blitt tvunget inn av urettferdige forhold utenfor deres control.

If man undersøker Bibelen, vil han finne at mye av tekst avtaler med de undertrykte og undertrykkere. I sammenheng med slaveri, må leseren oppmerksom på at kristendommen hadde forskjellige betydninger for svarte og hvite. For svarte, det kristne evangelium gitt håp, trøst, kjærlighet og frihet fra deres undertrykkelse. For hvite, serveres det kristne evangelium som et verktøy for å berolige slavene og hjernevaske dem til å tro at det var Guds vilje å adlyde sine herrer.

Gitt denne sammenheng, er det lett å forstå de aller fleste slaver trodde på Gud og idealer kristendommen.

Tross alt, hva høyere myndighet er det enn Guds ord og hans løfte om å frigjøre sine troende. Dermed mange slaver klamret seg til Guds ord, fordi det ville være deres kjøretøy for å unnslippe undertrykkelse og bli frigjort. Selv om det betydde å vente til etter sitt jordiske liv var over.

Konvertering til kristendommen gjorde mer for slave enn å bare gjøre ham eller henne føyelig. Det tjente til å gi slave et fast referansepunkt i en verden fylt med usikkerhet, selvmotsigelse, og krise.

Konvertering involvert oppdagelsen av slavene at Gud ikke var ekstern og likegyldig, men på deres side i alle lidelser i hverdagen. Josiah jeg Henson mintes en preken på en tekst fra Hebreerbrevet som fortalte Kristi ha smakt døden "for hver mann." "0 velsignelsen og sødme av følelsen av at jeg va

Page   <<       [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]  ...

>>  >> 

Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.