*   >> Lese Utdanning Artikler >> society >> politics

Barangay Valg: Tips om hvordan du velger dine Learders

Kom 25 oktober 2010, nyvalgte Barangay tjenestemenn fra leder ned til Barangay rådgivere vil bli valgt, og dermed er det nå på høy tid å veie og vurdere mulighetene og egenskapene til aspiranter.

Ser for en leder? Nå er tiden for å gjøre en forskjell. Riktignok bare man vet hva folk trenger. Det er derfor vi bør be Ham om retning. Som er fra Gud. Dermed Guds kriteriene for å velge en leder, er ubestridelig, og er kun det beste. Men hvordan kan vi be Gud?

Enkelt, vil Bibelen svare, særlig læren om vår Herre Jesus Kristus.

Behovet for å be for våre politiske ledere er også sitert av St. Paul i 1 Tim 2: 1-2, "Derfor formaner jeg først og fremst at ydmyke bønner, forbønner og takk gjøres for alle mennesker , for konger og alle som har myndighet for at vi kan leve et stille og fredelige liv i all gudsfrykt og ærbødighet. "

Hva er kriteriene derfor når vi velger våre politiske ledere, kan det være nasjonalt, lokalt og ned til barangay nivå? Følgende kan betraktes som enkle tips for hver enkelt av oss å veilede oss i å plukke ut blant de svært lang liste over wannabes.


Kjennetegn på en Leader

Ifølge Tobro. Eli Soriano, "Det beste eksempel på en leder er Jesus Kristus. Han kom til å tjene og ikke bli servert. "

Bare når vi følger Kristus kan vi lede andre i riktig retning. Følgende er noen konkrete standarder som kan bli besatt av en som tar sikte på å være en leder.

gudfryktig, trofast og hans forsyning er fra Gud

"

Ikke at vi av oss selv til å tenke på noe som er fra oss selv, men vår dugelighet er av Gud, »

- 2 Kor.

3: 5 ( Sitert av Bro Eli Soriano, Idium ministeren Medlemmer Church of God International i hans preachings under en Thanksgiving Day Celebration, 13 februar 2010

)

En leder bør være avhengig av Gud alene og ingen andre. Ikke engang hans kolleger, rådgivere, konsulenter og slektninger, for forsikringer av feilbarlige menn ikke er pålitelig. Sikkert, kunne man sette sin tillit på Kristi lære.

Heller ikke kan en leder være stolte av hans eller hennes fikk verdslig kunnskap og visdom. For alt må komme fra en Super vesen.

I stedet må han lære å være fullstendig avhengig av Gud.

Å ha Moral Aner og kapasitet for å lære folk

Han velger å lede ved eksempel, å leve et godt, enkel, ærlig, men ikke en passiv liv. Han er i stand til å bestemme nøyaktig hva han ønsker og gjøre riktige valg for å oppnå målene. Hans

Page   <<       [1] [2] [3] >>
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.