*   >> Lese Utdanning Artikler >> health >> diseases conditions

Er ervervet immunsviktsyndrom (AIDS) Guds dom?

trer seksuell avholdenhet eller monogami (seksuell omgang med kun en partner), fortrinnsvis med en som er kjent for å være infisert, er virkelig effektive i kampen mot AIDS . Kristne forbarmer de infisert med AIDS, men lære dem hva Jesus sa til kvinnen grepet i hor, " Go, men ikke synde mer."

Fra tidlig dager med identifisering av aids, har sykdommen vært koblet til atferd som anses som umoralsk i Skriften. Derfor diagnosen AIDS var ofte et tegn på skam.

Noen mennesker tror sykdommen er Guds straff for atferd som er umoralsk, for eksempel homofili, promiskuitet, og narkotikabruk, selv om mange uskyldige mennesker er berørt av synder den skyldige, så vel. Dette fører ofte et sosialt stigma fra sykdommen, som kan skade de menneskene som er smittet, men er uskyldig fra enhver synd kjent for å forårsake AIDS. Så bør de kristne unngå de med AIDS? I henhold til følgende passasje i Kor., Skal vi bare sette ut av kirken de som kaller seg kristne, men likevel fortsetter i sine åpenlyst umoralske oppførsel.

Vi bør aldri forlate dem som er uskyldige i seksuell synd eller har angret sin seksuelle synder, eller bør vi sky helt de utenfor troen, fordi de fortsatt kan være nådd for Kristus og endre sin atferd.

Jeg skrev til deg før i et brev til ikke å holde selskap med seksuelt umoralsk: Men du kan ikke holde seg borte fra hor av denne verden helt ... fordi da ville du trenger å helt forlate verden. Men jeg har skrevet til dere ikke skulle ha samkvem med noen som kalles en kristen, som er et seksuelt umoralsk person ... så ikke holde selskap med disse typer mennesker.

Jeg har ingen virksomhet dømme de som ikke er i troen. Jeg bare dømme dem som er tenkt som kristne. Men de som ikke er i troen Gud dømmer. Så skille de onde menneskene fra blant dere. Kor 5: 9-13

Romerne 1: 24-32 er en av de klareste passasjene kristne baserer sin dom av umoral av promiskuitet og homoseksualitet, men er forsiktig med å ikke dømme uskyldige bør bli husket.

Så Gud ga dem også opp til det onde de ville ut av sine egne hjerter, til skamme sine egne kropper seg imellom ...

På grunn av dette overgav Gud dem til det onde de ønsket, slik at både deres kvinner forvendte den naturlige veien for sex i det som er mot naturen: Og på samme måte mennene også, ikke ønsker å ha sex med en kvinne naturlig, men ønsker å ha sex med hverandre; menn med menn, gjør det som er helt klart galt, og får sykdommer i seg selv fra sine feil, som de rettmessig fortjent

Page   <<  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]  ... >>  >> 
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.