*   >> Lese Utdanning Artikler >> family >> family health safety

Zen Buddhism

Zen er en del av Mahayana buddhisme, omtalt som Chan på kinesisk. Det finnes ulike former for meditasjon streket av Zen, et vesen zazen. Målet er å oppnå oppvåkning, eller bli opplyst. Den fokuserer mindre på teoretisk kunnskap, men selve opplevelsen gjennom meditasjon og dharma praksis. Etableringen av Zen er kreditert til Bodhidharma. Den første dokumenterte skolen av Zen buddhisme i Kina ble bygget i det 7. århundre. Zen spredte seg fra Kina til flere steder som Vietnam, Korea, og Japan.

Zen understreker at alle våknet vesener har Buddha Natur og at Buddha Naturen er ikke noe annet enn sinnets natur. Målet med Zen praksis er å bli opplyst gjennom meditasjon. Guidet meditasjon er et alternativ som også kan lindre symptomene på stress.Zen er hovedsakelig kjent for munken som en gang pleide å være en indisk prins, Bodhidharma. Han bosatte seg i kongeriket Wei med sine to disipler Daoyu og Huike. Hans lære ble kjent som Chan ikke så lenge etter at han flyttet til Kina. Rett før Bodhidharma gått bort; og han spurte Huike å ta hans plass og fortsette å lære folk om Zen praksis.

Mens overlevende flere tiår i en hule, brukte Bodhidharma sin tid stirrer på Cavern vegger, meditere. Han tok en tre års tur til Kina og kom i 520 CE Meningen med denne reisen var å spre buddhismen til Asia. Han så at Kina allerede hadde etablert Buddhisme tro, men de var veldig forskjellige. Bodhidharma tilbrakte sin tid i Kina prøver å endre folks syn på buddhismen på grunn av deres feil syn på religion. Mens han var der han møtte keiser Wu Liang, som hadde en stor interesse for buddhismen og tilbrakte mye av offentlig rikdom på finansiering buddhistiske klostre i China.

Much av Zen historie kommer fra mytologi. Forskere mener at Zen ble brukt i yoga praksis som kammatthana og Kasina. Kammatthana er hensynet til gjenstander og Kasina er den totale fiksering av sinnet. Buddhismen ble først introdusert i Kina når taoistiske religioner og taoisme generelt ble brakt inn. Buddhistiske skrifter ble oversatt til kinesisk hjelp taoisme. Når Zen er forklart i ord det ofte blir fremstilt feil fordi det virkelig aren t noen ord for å beskrive det. I begynnelsen bare Zen brukt til Mahayana og Lankavatara sutras.

There er mange grunnleggende begrepene Zen som kommer direkte fra Mahayana buddhisme. Begge deler en grand mengde ideer som kommer fra mange forskjellige sutraer, inkludert en del av den berømte Lotus Sutra. Zen har mye litteratur knyttet til det og brukes mens praktisere eller undervisnin

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 Lese Utdanning Artikler,https://utdanning.nmjjxx.com All rights reserved.